Barion Pixel
A lehető legjobb vásárlói élmény biztosítása érdekében cookie-kat használunk. Webáruházunk használatával elfogadja ezek használatát a Cookie-kal kapcsolatos irányelv értelmében.

Indul a strandszezon: tippek a gyors és hatékony fogyáshoz!

2023. 06. 01. 00:00:00 Petra l DrPatika
Indul a strandszezon: tippek a gyors és hatékony fogyáshoz!

Beindult a strandszezon, esetleg egy esküvőre vagy hivatalos, de még mindig halogatod a fogyókúrát? Igaz, hogy fogyásról hosszabb távon érdemes gondolkodni, de előfordulhatnak olyan esetek, amikor rövid időn belül kell leadnod a felesleges kilókat. Az alábbi cikkben néhány hasznos tippet és tanácsot olvashatsz a gyors, hatékony és egészséges fogyáshoz.

Beindult a strandszezon, esetleg egy esküvőre vagy hivatalos, de még mindig halogatod a fogyókúrát? Igaz, hogy fogyásról hosszabb távon érdemes gondolkodni, de előfordulhatnak olyan esetek, amikor rövid időn belül kell leadnod a felesleges kilókat. Az alábbi cikkben néhány hasznos tippet és tanácsot olvashatsz a gyors, hatékony és egészséges fogyáshoz.

 

A gyors fogyást ígérő diéták

 

“Most elkezdem a fogyókúrát!” - a Te szádból is elhangzott már ez a mondat, igaz? Aztán ennyiben is maradt. Ezek a gondolatok általában újév környékén fogalmazódnak meg bennünk, de csak a nyár kezdetével realizálódik, hogy még mindig nem kezdtük el. Ilyenkor nyúlunk a szuper gyors fogyást ígérő praktikákhoz és különböző önsanyargató étrendekhez.

Az “1 hét alatt 10 kiló mínusz” típusú módszerek nem az egészséges táplálkozáson és életmódon alapulnak, hanem a megvonáson - szigorú étrend követésével és önsanyargatással tudsz leadni rövid időn belül viszonylag sok kilót. De ez nem egészséges és nem is tart sokáig. Az ehhez hasonló diéták lényegében tápanyaghiányt eredményeznek a szervezetben, amelynek hatására legyengül az immunrendszer, illetve kimerült és frusztrált leszel. Pár hét eltelte után, amikor visszaállsz az eredeti életmódodhoz és étrendedhez, a végre leadott pár kiló gyorsan vissza is szökik. Ezt nevezzük jo-jo effektusnak.

Egy ilyen gyors fogyókúra abban az esetben lehet jó megoldás, ha egy fontosabb eseményre vagy hivatalos és a legjobb formádat kell hoznod. Azt azonban nagyon fontos megjegyezned, hogy ezek a módszerek a tévhitekkel ellentétben nem a zsírt kezdik lebontani, hanem először kiürül az emésztőrendszered és a jelentős szénhidrát és sómegvonás miatt vizet veszítesz, ez eredményezi a gyors súlyvesztést. Ezután a test továbbra sem a zsírt bontja le, hanem az annál nehezebb és energiaigényesebb izmokat, így tested veszít tónusosságából és feszességéből.

Egy ellenpéldát is hoztunk, ami nem más, mint a Natur Tanya Expressz Diéta csomagja. Ez a termék 5 nap alatt 7 kilót súlyveszteséget ígér. Na de miért is más? A csomagban olyan ételeket találsz, amellyel a napi étkezés egy részét tudod kiváltani 5 napon át. Ez az 5 napos program egy ketogenikus étrend, amely protein alapú testsúlycsökkentő, működése a ketózison alapul, miszerint gyorsan csökken a testsúly, méghozzá izomveszteség és éhségérzet nélkül. Egy kedves vásárlónk 2 hónap alatt már háromszor megrendelte a terméket, úgyhogy biztosan működik!

 


Fogyás és szálkásítás közti különbség

 

Gyakran egymás szinonímájaként találkozhatsz ezzel a két fogalommal, pedig van köztük különbség. A fogyni vágyók elsőszámú célja, hogy a mérlegre állva az kevesebbet mutasson, az már mindegy, hogy milyen módszerrel érik ezt el. A probléma ezzel az, hogy nem megfelelő arányban veszítenek a testük összetételéből, ahogy erről fentebb már írtunk is. A koplaló, megvonáson alapúló diéták esetében testünk először vizet veszít, ennek köszönhető a gyors fogyás. Ezt követően továbbra sem a zsírszöveteket kezdi lebontani a szervezet, hanem az izomszöveteket, hiszen azok nehezebbek és energiaigényesebbek. Ezzel azt érjük el, hogy testünk veszít tónusosságából, miközben a nagyobb terjedelmű zsírszövet rajtunk marad.

Ezzel szemben szálkásítás során az izomtömeg megmarad, a zsírtömeget pedig elveszítjük. Ebben az esetben előfordulhat, hogy a súlyveszteség nem lesz olyan jelentős, viszont a tükörben sokkal látványosabb eredményt fogunk látni.

 


Pár hasznos tipp a gyors és egészséges fogyáshoz

 

Azt már tisztáztuk, hogy a tartós súlyvesztéshez bizony hosszú távú diétában és életmódváltásban kell gondolkodnunk, de ha mégis rövid időn belül kellene leadod egy kis felesleget, akkor az alábbi tippeket érdemes követned.

 

Megfelelő étrend

Nagy változtatásokra lesz szükséged az étrend terén, hogyha nincsen időd a lassú életmódváltásra. Ez azt jelenti, hogy el kell hagynod a cukros, lisztes és egyszerű szénhidrátokat tartalmazó ételeket. Helyettük előnyben kell részesíteni az alacsony kalóriatartalmú, rostdús szénhidrátokat, ilyen például számos zöldség (brokkoli, cukkini, uborka) és különböző magvak. Rostbeviteledet különböző étrend-kiegészítőkkel is felturbózhatod: Natur Tanya Vegán Bélradír Plusz ,Natur Tanya Gyomor-és Bélbarát Rost vagy éppen a Natur Tanya Fermentált Papapya koncentrátum.

Az izomtömeg megtartásához elengedhetetlen a fehérjebevitel növelése úgy, hogy plusz zsírokat és szénhidrátot ne vigyél be a szervezetedbe. Ezt megteheted különböző fehérje készítményekkel, vagy fehérjedús ételekkel: szárnyas húsok, zsírszegény túró, tojásfehérje. Nagyon fontos, hogy ne koplalj! Inkább naponta többször egyél kisebb adagokat, vagy válassz olyan gyors fogyási módszert, amely nem a koplaláson alapul.

A szénhidrátbevitel csökkenésével a szervezeted a tartalékolt felesleges vízmennyiséget is elkezdi felhasználni, ezzel a diéta elején gyors eredményeket érhetsz el. Ezt a folyamatot támogatni tudod azzal, hogy kevesebb sót és fűszert használsz. Mindemellett a Natur Tanya Diurerbe Forte italkoncentrátumai és filmtablettája is segítségedre lehetnek, amelyek elősegítik a felesleges vizek kivezetését és csökkentik a narancsbőrt. Itt nagyon fontos megjegyezni, hogy a folyadékbeviteledet is meg kell növelned, naponta minimum 3 liter vizet igyál meg!

 

Naponta minimum 30 perc mozgás

A diéta mozgás nélkül mit sem ér, sokat hallod ezt, ugye? Nos, ez a gyors fogyás esetén is így van. A mozgás optimalizálja az anyagcserét, elősegíti a zsírégetést és energiafelhasználást, ezáltal több energiát használsz el, mint amennyit beviszel, ez pedig egyenes út a fogyáshoz. Az egyik legfontosabb dolog, hogy ne kötelező rosszként gondolj a mozgásra vagy az edzésre, hanem próbáld meg élvezni is, hidd el, hogy gyorsabban eltelik az a 30 perc és még hatásosabb is lesz a végzett mozgás.

 

Milyen mozgásfajta ajánlott?

Gyors fogyás esetén a legjobb valamilyen intenzív, zsírégető mozgásforma, mint például kardio az edzőteremben, futás, úszás vagy akár biciklizés, ezek ugyanis felszabadítják a felesleges zsírpárnákat és segítenek a zsír felhasználásában. Ilyen jellegű edzést hetente 3-4 alkalommal javasolt végezni, alkalmanként minimum 40 percig.

Ezenkívül az erősítő, súlyzós vagy saját testsúlyos edzések is kiválóak. Ezekkel kevesebb zsírt égetsz el, viszont segítenek izomtömeged megtartásában és építésében, amely feszes és tónusos külsőt eredményez. Erősítő edzést hetente 3 alkalommal érdemes végezni.

 

Vitaminpótlás

Diéta idején a kevesebb tápanyaggal kevesebb vitamin és ásványi-anyag is jut be a szervezetedbe, amelyet pótolni kell. Mozgás során ezekből még többet veszítünk el, ezért mindenképpen javasolt beszerezni különböző vitaminokat és étrend-kiegészítőket.

Egyes nutriensek hiánya hízáshoz vezethet, mások pedig hozzájárulnak a fogyáshoz, ilyen például az A-vitamin, B-vitaminok, C-vitamin, D-vitamin, kalcium vagy magnézium. A B-vitaminok elsősorban az anyagcsere megfelelő működéséért felelnek, mint ahogyan a kalcium is (az izomműködés és egészséges csontozat támogatása mellett). Edzés során nélkülözhetetlen a vas, hiszen segíti a jobb oxigénszállítást a vérben. Végül, de nem utolsó sorban a magnézium alapvető fontosságú az energiaellátáshoz és normál izomműködéshez.

 

Összegezve elmondhatjuk, hogy a tartós fogyás titka az életmódváltás, amibe beletartozik a megfelelő étrend és mozgásforma is, azonban vannak esetek, amikor gyors megoldásra van szükség. Gyors súlyvesztéshez elengedhetetlen a szigorú, de ésszerű és tápanyagdús étrend, rendszeres mozgás és a vitaminpótlás, na meg persze az akaraterő!

Árukereső.hu